ligfiets en hond. Final story!

Enkele weken geleden heb ik een vraag gesteld over een mijn ligfiets en
zijn verhouding met een Collie (Lassie). Ik heb toen redelijk wat
reacties gehad uiteenlopend van kul (wel vaak leuk) tot serieus.
Een van de oplossingen heb ik inmiddels naar tevredenheid uitgepobeerd.
Ik moest nl gewoon stoppen en de hond niet aankijken.
Van verre zag ik de hond weer aankomen...
Ik remde af...
De hond stoof naar mij toe (zoals gewoonlijk)...
Ik verzamelde alle moed....
Ik stopte....
De hond stopte ook en draaide om!!!!
Ik fietste weer weg...
Hond volgde weer...
Ik stopte weer...
Hond stopte ook weer...
Ik fietste weg...
Hond volgde niet meer...
Victory, victory, victory!!!!

Moraal: De hond was (in dit geval) inderdaad banger dan de ligfietser.
Bedankt voor alle tips.

P.S. Ik kon me ook al niet voorstellen dat "Lassie" een donkere kant
heeft.

Eric Gulikers
eric.gulikers at tip.nl