Re: Noordhollandse Flevobiker gezocht

>Dus zie je een middagje lol zitten, reageer dan alsjebelieft

Hoi,

Helaas woon ik te ver weg (omgeving Nijmegen), maar misschien kun je deze
tips gebruiken:

- Als er een hoogteverstelling opzit, gebruik dan de hoge stand. Je hebt dan
meer "kantelmoment" om je evenwicht te bewaren.
- Kijk NIET naar je voeten, maar naar de plek waar je heengaat. De fiets
volgt je blik.
- Een paardrijdende vriendin en een motorrijdende vriend hadden aanmerkelijk
minder moeite om op de flevo te rijden. Deze hobbies bevorderen blijkbaar
het evenwichts gevoel en het vertrouwen in een (beetje ;-) eigenzinnig
voertuig.
- De vriendin gebruikte overigens een truuk: Ze ging de eerste meters een
beetje met haar rug uit het zitje om kleine eventwichtscorrecties te kunnen
maken. Eenmaal op snelheid kun je dan relaxed achterover.

Groeten van Jeroen.
 Ik rijd overigens op een "Flevo XL", een bike voorkant met racerachterkant
voorzien van 26" wiel. Zelfbedacht, bevalt me prima als compromis tussen de
bike en de racer.