Re: ligfietsen en paarden

At 22:19 07/04/98 +0200, you wrote:
>Het enige redmiddel van een paard is om te vluchten......X knip X .....
>
>Een paard kan, omdat de ogen aan beide zijkanten van het hoofd zitten, 360
>graden kijken. Toch vindt het iets dat achter hem gebeurt, veel enger dan
>iets wat opzij of voor gebeurt. Je moet er als je een paard inhaalt, dus
>altijd op bedacht zijn, dat het kan schrikken. Bellen, om de ruiter te
>laten weten, dat je achter hem zit, is voor het paard (soms) ook weer
>vreselijk eng. En of het nou een verkeersmak paard is of niet: je weet het
>nooit!
>
>......X knip X .....

> [...]

Wat volgens mij een goede oplossing is bij het inhalen van een paard is:
Zorg dat je enig geluid maakt bij het naderen van het paard (rijd even door
wat grind, bladeren o.i.d. of even hoesten ofzo). Meestal kijkt het paard
dan om. Rijd vervolgens (indien mogelijk) in een ruime boog om hem heen
(uiteraard niet met idiote snelheden want dan schrikt alles en iedereen!).
Zo kan hij je goed in de gaten houden en zien dat je niet te dicht bij
dreigt te komen. Bij het inhalen je benen even stilhouden voorkomt ook
verdere schrikreacties.
Voor mij is dit tot nu toe een zeer beproefde techniek. Ik heb nog geen
schrikkende paarden meegemaakt.

            O    _
         _ at __|#>              --   O
       /[__>_]                 --    _\\/\-%
____||___ |>____________(_)--(_)________________

Groeten en succes, Theo - die probeert een paard te maken van streepjes en
andere fratsen -

Theo de Gruiter                      t.j.d.degruiter at student.utwente.nl
Booggang 27                          tel.: 074-2433613
7552 JX  HENGELO (Ov.)   of overdag: (053-489)3285

6 & 7 juni: 2e internationale ligfietsweekend, Cycle Vision '98
Kijk voor meer info op http://www.ligfiets.net/cv98/