Re: Verkeersles

Chris Teuben schreef:
>Het zit zo, ik reed vanmorgen op een fietspad wat
>aangegeven wordt met een rechthoekig blauw bord met in het wit
>'FIETSPAD' erop geschreven. Eerder stond hier altijd een wit bord met
>dezelfde tekst in het zwart erop.

Sinds de Grote Schoonmaak in het verkeersbordenarsenaal (met als bekendste
vertegenwoordiger: de vervanging van de "kinderlokker") is het zwarte
bord "FIETSPAD" vervangen door een blauw "fietspad". Ik meen in 1991 al.

>Ik krijg op dit toch al smalle
>fietspad een tegenligger op een snorbrommer en ik begin deze van het
>fietspad af te mopperen waarop ik de reactie krijg dat een
>snorbrommer daar echt wel mag rijden. Heb ik iets gemist? Ik was tot
>nu toe in de veronderstelling dat snorbrommers niet op een
>dergelijk fietspad mogen rijden.... Wie verfrist mijn kennis van de
>verkeersregels?

Ik heb mij twee jaar geleden in nl.fiets hetzelfde afgevraagd. Het antwoord
destijds was dat alleen het bord van uiterlijk is veranderd, niet van
betekenis.
Met andere woorden: die snorder mag daar *wel* komen, maar dan moet 'ie wel
*trappen* en niet *brommen*.

Marcel (niet helemaal 100% zeker)

/`|,\  Marcel Wijkstra         marcel at lostcity.nl
\ | /  Lost Boys interactive/lab   +31-20-4231525