Leren Flevoraceren

Toni Cornelissen wrote:

> - Houd je handvaten niet krampachtig vast. Als je toch je stuurtje wilt
> vasthouden leg je handen dan plat op de handvaten.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Een onervaren Flevofietser kan nog niet
goed met zijn benen sturen. Sterker nog: die persoon zal juist allerlei
ongewilde stuurbewegingen maken omdat h/zij van de gewone fiets gewend is om
maar een beetje van zich af te trappen. Dus, in het begin gewoon krampachtig
sturen met het stuur (hier krijg je behoorlijk spierpijn van) en later
langzaamaan overgaan op sturen met je benen.

En natuurlijk verdient het aanbeveling om een grote open ruimte te hebben om op
te oefenen. Probeer een stuk asfalt te vinden van minstens 100 x 100 meter, bij
voorkeur zonder BMW's.

Groeten en fiets ze.
Alte