Re: Leren Flevoraceren

<knip>
> maar een beetje van zich af te trappen. Dus, in het begin gewoon krampachtig
> sturen met het stuur (hier krijg je behoorlijk spierpijn van) en later

Klopt! Ik kan mij nog levendig herinneren dat ik mij afvroeg, nadat ik
voor de eerste keer de flevobike vanuit Dronten naar huis had gefietst,
waarom ik spierpijn in mijn armen had en niet in mijn benen!

> langzaamaan overgaan op sturen met je benen.

En vooral: Leren de armen niet te gebruiken. Een manier om dit te doen
is, eerst een beetje snelheid maken zodat je denkt: dit gaat lekker, dan
met de handen de randen van het zitje vast grijpen ipv het stuur.
Hierdoor fixeer je je hele bovenlichaam aan de achterkant van de fiets,
en wordt het sturen overgelaten aan onderrug, heupen en benenen. Zorg
voor schoenen met goede grip, ik neem aan dat clips voorlopig nog niet in
beeld zijn ;-). Want als je voet van het pedaal schiet terwijl
je je handen aan het zitje hebt, is de kans om te vallen groot.
Eigenlijk is een flevo-trike met stuur achter ideaal om dit op een
veilige  manier te trainen.....

Jeroen.