Re-bidons

Toni schreef:

> Achter je stoeltje is de ideale plaats om de spullen die je tijdens het
> fietsen nodig hebt te bewaren. Ik heb daar ook mijn bidons zitten. Gaat
> perfect!
>
> Op mijn flevo-bike heb ik ook een klem gemaakt zodat ik mijn kaarten
tussen
> het frame en het stoeltje kan klemmen. Zo iets wil ik ook op mijn
hurrican
> maken. Ik heb alleen hier nog geen goed ontwerp voor. Heeft iemand van de
> lijst een goed idee?

Al enige tijd volg ik de discussie over bidons op of aan de ligfiets. Zelf
neem ik als ik een lange rit ga maken een 1,5 literfles frisdrank, vul hem
met water of wat dan ook en schuif hem tussen de onderkant van mijn
stoeltje en het frame van mijn flevobike. Nog nooit is hij er vanzelf uit
gevallen; hij zit compleet in de schaduw en je kunt hem er onder het rijden
(vanwege het fietsen met losse handen) perfect uithalen. Ideale oplossing
zonder gesleutel.
Bij Toni las ik nog iets over en kaartenklem. Hij geeft een interessante
hint. Zelf hang ik ze in een plastic map aan een koortje om mijn nek en
zodoende heb je ze altijd bij de hand en vanwege de liggende houding
blijven ze keurig op hun plaats.

Henk Middelkoop