Re: Leren Flevoraceren

Alte is het niet met mij eens:

>Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Een onervaren Flevofietser kan nog
niet
>goed met zijn benen sturen. Sterker nog: die persoon zal
(...)
>maar een beetje van zich af te trappen. Dus, in het begin gewoon krampachtig
>sturen met het stuur
(...)

Mijn ervaring is dat als ik op mijn flevo-bike (zelfbouw, dus bij een
fabrieksmodel kan het afwijken) het rechter handvat naar voor duw, de fiets
naar rechts gaat. Je zou verwachten dat de fiets dan naar links gaat.
(Vraag me niet hoe dat komt maar het is wel mijn ervaring)

Als ik mijn rechterhandvat naar beneden duw ga ik naar rechts (wat ik ook
zou verwachten). Als je je handen dus op het stuur legt resulteert dat in
een natuurlijker stuurgedrag. Vandaar mijn aanbeveling om als beginnen met
vlakke handen op het stuur te rijden.

>En natuurlijk verdient het aanbeveling om een grote open ruimte te hebben
om op
>te oefenen. Probeer een stuk asfalt te vinden van minstens 100 x 100
meter, bij
(...)

Wat dacht je van een grasveld. Valt zachter dan asfalt waardoor je meer
durft en belangrijk: ontspannender op je fiets zit. Nadeel is wel dat je
minder grip op gras dan op asfalt hebt.

Toni "Die over zijn eerste 10km met flevo langer gedaan heeft dan als hij
deze afstand had gelopen" Cornelissen

--
Toni Cornelissen       |
AND Internet Solutions |  Prive: