Re: Re-bidons

Henk schreef:
>Al enige tijd volg ik de discussie over bidons op of aan de ligfiets. Zelf
>neem ik als ik een lange rit ga maken een 1,5 literfles frisdrank, vul hem
>met water of wat dan ook en schuif hem tussen de onderkant van mijn
>stoeltje en het frame van mijn flevobike. Nog nooit is hij er vanzelf uit
>gevallen; hij zit compleet in de schaduw en je kunt hem er onder het rijden
>(vanwege het fietsen met losse handen) perfect uithalen. Ideale oplossing
>zonder gesleutel.

dit lijkt mij ook wel interessant. Kun jij een (ascii) schetsje maken hoe
die fles dan onder je stoeltje zit. Zelf klem ik altijd een liter fles
tussen de achterdrager en mijn bagage rek. Op slechte wegen trilt de fles
daar uit. Een koortje tussen bagagedrager en flessehals voorkomt dat de dop
beschadigd.

>hint. Zelf hang ik ze in een plastic map aan een koortje om mijn nek en
>zodoende heb je ze altijd bij de hand en vanwege de liggende houding
>blijven ze keurig op hun plaats.

Heb ik ook geprobeerd. Ik vindt die zweetplekken die dan ook op mijn buik
ontstaan toch een groot nadeel.

Groetjes Toni
--
Toni Cornelissen       |