Re: kettingloop/remmen M5 lowracer

Klaas Verzijl wrote:

> Hallo allemaal! Na een enorme tijd niet-ligfietsen (schande... ik weet
> het...) Ga ik weer lekker forenzen met mijn M5 lage racer.

~knip~

> Nu de vragen!
>
> 1) Zo'n enkelzijdige voorvork voorkomt volgens mij dijbeen-verschuringen.

Volgens mij niet echt, tenzij je je ketting dan nog een stuk verder naar
binnen kan laten lopen, alleen heb je (ik ga er nu even van uit dat je
ketting direct langs het voorwiel loopt) dan helemeel een kleine
stuuruitslag.

> Is zo'n vork echter wel geschikt voor woon-werkverkeer?

Ja. Alleen zijn ze behoorlijk duur en moet je er ook nog eens een
enkelzijdig opgehangen voorwiel bij nemen. Maar ik zie eerlijk gezegd
niet hoe een enkelzijdig voorvorkje dat schuurprobleem moet oplossen.

Succes!

Danny Siepman