Fontys OSO
Tel: 013-5394766
Fax: 013-5321610
Email: L.Klaczynski at fontys.nl

	-----Oorspronkelijk bericht-----
	Van:	Meijer, Roelof [SMTP:rmeijer at hbg.nl]
	Verzonden:	donderdag 9 april 1998 9:35
	Aan:	nlhpv at ford.il.fontys.nl
	Onderwerp:	kettingproblemen

	Zoals al eerder vermeld ben ik sinds kort de trotse eigenaar van
een
	Twister. Ik kan hem dankzij deze
informatieuitwisselingsgemeenschap
	gelukkig voor een redelijk bedrag verzekeren. Waarvoor dank.

	Sinds een paar dagen doet zich regelmatig maar onvoorspelbaar te
onpas
	een probleem met mijn ketting voor. Deze loopt door 2 buizen - 1
boven
	en 1 onder, bij wijze van kettingkast - en stroopt soms op voor
de
	ingang van de onderste buis. Heeft iemand weet van dit probleem
en
	hiervoor een oplossing?

	Een bijkomende kleine ergernis is, dat als ik veel kracht zet
(bergop of
	na een stoplicht) de fiets een geluid geeft alsof ik een
ouderwetse
	kettingkast heb. Ik ben bang hierdoor veel energie te
verspillen. Kent
	iemand dit verschijnsel, en heeft er iemand kennis van het
opheffen
	ervan?

	Bij voorbaat dank voor de reacties,

	Roelof Meijer.