Re: kettingloop/remmen M5 lowracer

Frank van der Laan wrote:

> In tegenstelling tot Danny is het voor mij wel duidelijk dat een
> ketting beneden langs het voorwiel (bij M5 low racer) inderdaad geen
> dijbeen/ketting schuurprobleem oplevert. Echter nadelen van deze
> oplossing:
> 1] (dure) enkelzijdige voorvork, wiel en aanpassing van voorrem;

Hier Danny nog even: wanneer je de ketting direct langs het voorwiel
leidt is een enkelzijdige voorvork echt niet nodig. Ik heb een lage
racer waarbij de ketting gewoon langs het voorwiel loopt en ik heb een
tweezijdige voorvork. Probleemloos (zie ook mijn vorige mailtje over dit
onderwerp). Overigens heb ik gekozen voor een niet al te smalle trapas,
hetgeen de stuuruitslag ten goede komt.

> 2] beperking van stuurhoek.

Tja, het is even wennen, maar ik red me best, ook in de stad.

Groeten,

Danny