Re: naast-elkaar-ligfietstandem

Marcel Wijkstra wrote:

> Er is iemand die so'n ding "STR" noemt, van "Sociable Recumbent Tandem".
> Ikzelf dacht eerder aan "Siamese ligtandem", omdat beide helften
> doorgaans redelijk idenktiek zijn.

Hester, mijn vriendin, ziet wel wat in "Siamese ligtandem" of "Siamese
ligfiets", aangezien we drie siamese katten hebben.

Hugo Zwaal wrote:

> Wat vind je van "twinbike"?

Of "tweelingfiets", maar als ik Marcel mag geloven wordt zijn
ouwelullenrechtopdochachterelkaartandem ook vaak "tweelingfiets" genoemd
door ukkies. Twinbike zou trouwens Twin-trike kunnen worden, ivm de drie
wielen. Klinkt wel lekker, Twin-Trike

Toni Cornelissen wrote:

> Een kennis van mij zei toen ik met mijn ligfiets aan kwam rijden: "Ik ga
> aleen op zo'n ding rijden als ze er ook in
> lit jameau [sp?] zijn"

Sp: lits jumeaux = bed & tweeling ofwel tweelingbed. Misschien omzetten
naar velo jumeaux?

Valt nog niet mee hoor, een goede naam kiezen. Een naam die duidelijk
uitdrukt dat je naast elkaar zit, op een ligfiets, in het Nederlands.
Wie heeft nog meer ideeen?

Danny en Hester.

Binnenkort meer over de Siamese Lits Jumeaux Twinbike Tweeling
Naast-Elkaar Ligfietstandem op http://www.ligfiets.net/zephyr