Re: naast-elkaar-ligfietstandem

Danny Siepman schreef::

> Ik ben druk doende de laatste hand te leggen aan een ligfietstandem
> waarbij de berijders naast elkaar zitten [...] we hebben nog geen
> goede naam voor dit type fiets [...]

De naam voor een fiets waarbij de berijders naast elkaar zitten is
'sociable'. De afbeeldingen die ik hiervan gezien heb tonen steeds een
soort trapautootje met minstens drie wielen.In het begin van de jaren
'80 heb ik in een Frans tijdschrift een paar foto's gezien van
tweewielers waarop twee personen naast elkaar fietsen. Ze waren gemaakt
door een Amerikaan en werden aangeduid als 'side-by-side', ook in het
Frans. Een leuk gezicht.

Groet, Theo Mol.