Re: kettingproblemen

> Sinds een paar dagen doet zich regelmatig maar onvoorspelbaar te onpas
> een probleem met mijn ketting voor. Deze loopt door 2 buizen - 1 boven
> en 1 onder, bij wijze van kettingkast - en stroopt soms op voor de
> ingang van de onderste buis. Heeft iemand weet van dit probleem en
> hiervoor een oplossing?

Waarschijnlijk zit de onderste buis vol met rotzooi (zand en olie) als
zich bij snel achteruittrappen hetzelfde probleem voordoet dan zit de
bovenste buis ook vol.
Om dit op te lossen neem je een smal reepje stof (ongeveer 1cm) deze
vlecht je een paar keer door je ketting en draait vervolgens de keting
met reepje stof door de buis aan de andere kant komt hij er dan met een
boel rotzooi uit. Herhaal dit  eventueel nog een keer met een nieuw
reepje stof.

Groeten Andre Vrielink