Re: naast-elkaar-ligfietstandem

Danny schreef:

----------
> Er is een probleempje: we hebben nog geen goede naam voor dit type fiets
> kunnen verzinnen. Tot nu toe hebben we het steeds over naast-elkaar
> ligfietstandem, maar dat is veel te lang. Wie weet een betere naam?

Alle namen die we tot nu toe gelezen hebben, hebben iets met "twee" en
"ligfiets" te maken. Waarom niet een naam die alleen ligfiets-intimi
begrijpen: Hurri-Hurri of zoiets. Of een combinatie van de merknaam met een
dans die je met z'n tweeen doet: de Zephyr Boogie-Woogie, of Zephyr
Paso-Doble, klinkt ook erg whow. Of een associatie met snelle two-seaters
(sportwagens): de Zephyr Spider, of Zephyr Targa, of Zephyr Diablo, of nog
beter: Di-ablo (met een streepje, "di-", heb je toch nog iets met "twee".
Of "Twinspark", iets met een vonk die overspringt.

Kwam de naam Zephyr niet uit de Griekse mythologie? Is daar geen naam uit
te putten? De Janus-tandem komt daar ook al vandaan. Misschien is een
mythisch dier meer iets voor jullie tandem: de Lynx (katachtig) of
(Lynx-Rechts).

Of doe een politieke naam: "het Overleg-Model", of "Paars-2", of PvdA-VVD
als ik vooruit mag lopen op de winnaars van de komende verkiezingen.

Ik krijg al ideeen om een dubbeldekker te ontwerpen.

Met vriendelijke groet,

Matthijs Suske en Wiske en the joint-connection de Vries

http://huizen.dds.nl/~menovs