Re: naast-elkaar-ligfietstandem

Danny Siepman (d.siepman at wxs.nl) wrote on 09-04-1998 20:00:

>Ik ben druk doende de laatste hand te leggen aan een ligfietstandem
>waarbij de berijders naast elkaar zitten
[]
>Er is een probleempje: we hebben nog geen goede naam voor dit type fiets

Wip-tandem - als de andere er gaat opzitten wipt de ene eruit (zoals een
wipplank. Of heeft wippen in het Nederlands een andere betekenis? In dat
geval moeten de personen niet *naast* elkaar liggen :)

Balans-tandem - nogal serieus.

Twijfelaar, twijfeltandem - (via lits jumeaux). Een twijfelaar is een
klein tweepersoonsbed, of een groot eenpersoons bed, ik twijfel nog wat.

Breedbeeld-tandem.

Een ik-kan-niet-meer-tussen-de-paaltjes tandem. Nee serieus, is dat geen
probleem? Kan je er nog mee op een gewoon fietspad rijden?

Peter.