Re: snelheid op een flevobike?

Op 16 Apr 98 om 12:31 schreef Niels Hatzmann:

> Hoi,
>
> Naa al die stoere cijfers durf ik mijn eigen 'prestaties' al bijna
> niet meer op de list te zetten..
Hoeft niet hoor ;-)

> Op m'n Flevobike 'bike' fietste ik laatst ongeveer 50km/u., maar dat
> was wel helling af met een rood stoplicht in zicht. Gemiddeld fiets
> ik in Utrecht (van de Uithof naar de binnenstad) ongeveer 22 a 23
> km/u, op lange afstanden wordt dat iets hoger, dan haal ik de 25
> km/u toch wel. Grappig is dat ik m'n flevo op vlakke weg slechts met
> veel moeite en een nat t-shirt op de 40km/u krijg. Zal wel met de
> voorvering te maken hebben. Op een flevo is het volgens mij toch
> meer 'riant fietsen' dan dat het echt heel hard gaat. Het kan
> natuurlijk ook aan mijn conditie liggen...

Nee hoor, volgens mij is dit allemaal aardig normaal. Ik zal eens aan
een kennis van me vragen wat zijn gemiddelden zijn op z'n Flevobike.
Hij heeft namelijk vorig jaar een tochtje gefietst naar Belgrado, en
daar heeft ie geloof ik aardig voor moeten trainen.
Ikzelf moet ook maar weer eens gaan fietsen op m'n Flevo, nu staat ie
toch eigenlijk net te lang in de schuur niets te doen. Maar m'n
opafiets is zo lekker voor in de stad :-(.

--
Dag, Jan
| Use finger           |   PGP-Fingerprint: 8D 5E 4C 23 73 3C CA A2 |