Re: Snelheid

Hi, hier komt een lijstje met snelheden:

Fiets     : Flevobike Racer
gemiddeld : 30-35
maximum   : 58 met wind in de rug
minimum   : 5

Op deze fiets heb ik ongeveer 1.5 jaar gereden (~6000km). Uiteindelijk
beviel deze fiets me niet meer. Onder andere door de besturing. Hoewel
ik zelfs met losse handen vanuit stilstand kon wegrijden bleef ik
het gevoel houden dat ik te weinig controle had over de fiets bij
bochtenwerk.

Nu rij ik alweer ruim een jaar op een Optima Condor.

Fiets     : Optima Condor
gemiddeld : 26-35 (afhankelijk van weer en wind, maar meestal 30)
maximum   : 52 door hard te trappen,
            63 door een 'klein' beetje wind in de rug(windkracht 9)
            87 bergaf in Noorwegen. Hier bleek toch de controle van de
            fiets uitstekend. Bij deze snelheid bleef de fiets zeer
            nauwkeurig te besturen. Afremmende factor: onbekendheid
            van de weg zodat ik niet harder durfde te gaan dan ik
            vooruit kon zien.
minimum   : 7 km

Ik heb deze fiets ruim een jaar en 6000 km.

Cheers, Gilbert