Re: fietscomputers op de ligfiets

Hi allemaal,

Toen ik nog op mijn flevo racer reed had ik de fietscomputer als
volgt bevestigd om de vierkante buis:

Men neme een stukje bamboe* dat even lang is als de bovenbuis breed is,
en dat dezelfde doorsnee heeft als een normaal stuur. Doordat bamboe
van binnen hol is kun je hier makkelijk een rijgbandje doorheen doen
wat dan om de bovenbuis komt. De fietscomputer bevestig je dan om
het stukje bamboe.
Zij aanzicht:
           ___
           \  \
            \  \  <- fietscomputer
       ______\  \
      /  __  \\  \
     /  /  \  \\  \
     |  |  |  | \__\
     \  \__/  / <- bamboe
         ][
         ][
         ][  <- rijgbandje
         ][

*bamboe: waarom bamboe? Toevallig het eerste wat ik tegenkwam. Een
stukje
 bezemsteel met een gat erin werkt natuurlijk ook.

Cheers, Gilbert