Re: stroomlijn, was: Race-Ligfiets?

Peter schreef:
>Zou je dit uit kunnen leggen aan deze leek? Het leek mij juist dat een
>onderstuur beter zou zijn.

Bij onderstuur hangen je armen *naast* je lichaam; dit geeft een
groter frontaal oppervlak. Bij een smal bovenstuur steken je armen voor
je uit.
Enkel met frontaal oppervlak alleen ben je er natuurlijk niet: een volledige
stroomlijn heeft een groter frontaal oppervlak dan de kale fiets+berijder
erin...
Maar kennelijk is de turbulentie tussen je ellebogen en je knieen bij
bovenstuur
minder erg dan het grotere frontaal oppervlak bij onderstuur.

Marcel.

P.S. Er zijn zat uitzonderingen te bedenken. Een m5 Streetlegal zal best
gestroomlijnder zijn dan een Flevo Basic.

/`|,\  Marcel Wijkstra         marcel at lostcity.nl
\ | /  Lost Boys interactive/lab   +31-20-4231525