RE: snelheid / vallen

>Zelf worstel ik met iets anders: Over het algemeen vind ik het heerlijk
fietsen op de Flevo Racer . Alleen, ik ben toch al wel te vaak gevallen:
>* veter blijft haken aan voorderailleur of grote kettingwiel; oplossing:
beschermring om het kettingwiel (2x gevallen)
>* gladheid: op de Flevobike een veel groter avontuur dan op een bukfiets
(2x gevallen);
>* voerwiel slipt bij langzame bocht in 5 cm modder op fietspad (geen
schade, maar mijn kleren...)
>* bocht in combinatie met een plotseling omhoog gaan van het fietspad met
35 per uur.

>Vooral van dat laatste ben ik erg geschrokken. Ik had goed overzicht, er
waren >geen oneffenheden in het fietspad en toch donderde ik. Nu vraag ik
mij af: is >dit normaal of loop ik te hard van stapel qua snelheid. Wat zijn
ervaringen van >ervaren Flevobikers? Want als dit zo door gaat weegt het
genot van gewoon >fietsen niet op tegen het risico en de spanning van de
mogelijkheid onderuit te >gaan. Als het gewoon een kwestie van ervaring is,
tips? Trucs?

Ikzelf ben zeer enthousiast over het Flevo-concept, maar na wat ik totnogtoe
over de Racer gelezen heb slinkt dat enthousiasme wel. (Laatst las ik nog
dat de Flevobike SLECHTE reclame is voor de ligfiets in het algemeen.) Ik
ben namelijk niet zo'n held, en vallen in het verkeer zie ik al helemaal
niet zitten. Anderszijds hoor ik precies minder wilde verhalen over de Bike:
rijdt die inderdaad veiliger?
Of moet je echt naar de Trike gaan om je veilg te voelen?

mvg,
Bert.