Re: stroomlijn, was: Race-Ligfiets?

At 11:29 17/04/98 +0200, you wrote:
> [...]

En Theo zegt daarover:
Op mijn Cirrus kan ik mijn handen op het onderstuur rijden zodanig dat mijn
armen bijna helemaal achter mijn rug liggen. Het frontaal oppervlak wordt zo
maar weinig groter. Een 'standaard' bovenstuur is meestal niet heel smal
(dus geen racestuurtje ofzo) en dan heb je een breder frontaal oppervlak
tenzij je het in het midden beethoudt en je ellebogen tegenelkaar drukt.
Wanneer je een onderstuur hebt kan je ook één arm voor je borst houden
(helemaal uit de wind dus) en evt. allebei (losse handen). Welke
aerodynamica (van een boven of onderstuur) beter is weet ik niet; dat zal
wel de bovenstuur versie zijn.
Maar waarom zou je kiezen voor een bovenstuur?
Persoonlijk vind ik een bovenstuur minder mooi, en een onderstuur rijdt veel
meer ontspannen (lekker je armen laten hangen).

Theo - die altijd een onderstuur wil, behalve in zijn aanstaande Alleweder-
de Gruiter

Theo de Gruiter                      t.j.d.degruiter at student.utwente.nl
Booggang 27                          tel.: 074-2433613
7552 JX  HENGELO (Ov.)   of overdag: (053-489)3285

6 & 7 juni: 2e internationale ligfietsweekend, Cycle Vision '98
Kijk voor meer info op http://www.ligfiets.net/cv98/