Re: Even meedenken aub

At 11:50 17-4-98 +0200, you wrote:
>Overweeg de aanschaf van een M5. Of een Low Racer of een 20/20. Wil
>namelijk snel gaan en een bovenstuur hebben.
>
>Low Racer lijk me ideaal. Heb echter bedenkingen bij veiligheid (zien ze
>je op zo'n ding niet over het hoofd?) en praktische inzetbaarheid
>(woon/werk met wat bagage wel haalbaar?)
Over het algemeen hoorde ik dat lager liggen minder overzicht op het verkeer
houden is. Een factor waar je echter ook rekening mee moet houden - en pleit
voor een ligfiets ipv. een bukfiets - is het oogcontact dat je kunt hebben
met de bestuurder. In dat opzicht is het volgens mij in elk geval beter met
je hoofd onder het autodak te zitten dan erboven, trouwens: automobilisten
kijken wel degelijk naar beneden ook: daar zitten alle lichtjes van de
andere weggebruikkers, en de putten in het wegdek.
Ik kan me wel voorstellen dat het vrij eng is met een laag ding vlak voor of
naast een trucker of bus, maar dat heb je met een Mini Cooper ook.

>20/20 zal bovenstaande bedenkingen minder hebben. De zit is hoger en hij
>heeft een bagagerekje. Zal echter een lager rendement hebben.
>
>Ik begrijp dat ik ze in ieder geval moet gaan uitproberen. Zijn er
>echter tips en/of ervaringen te geven waardoor de keuze wat eenvoudiger
>wordt?
Tips om het eenvoudiger te maken niet, tips om je teleurstellingen te
besparen wel: test zoveel mogelijk modellen, zelfs degene die je op het
eerste zicht niet  liggen (onderstuur), of boven je budget liggen. En
vertrouw niet op wat anderen (wetenschappers, verkopers, ...) je vertellen
over wat sneller is, comfortabeler is, ... Test het zelf uit!

mvg,
Bert.