achterwielbesturing

Daar herinner ik me opeens iets! In een heeeele oude hpv nieuws heb ik ooit
wel eens een schets zien staan van een achterwiel bestuurde driewieler.
Ziet er ongeveer zo uit:

                    !----------------\
     ----           !    ----         \
   /      \         !  /      \        \ <--- draaias
  !    --- !--------! !    ----! -------\
  !        !          !        ! vork^
   \      /            \      /
     ----   voorwiel     ----   achterwiel
                <--- rijrichting

(valt nog niet mee, zo'n tekening, hoop dat ie duidelijk is)

Idee is als volgt: als het achterste wiel draait de scheve draaias, wordt de
achterkant van de driewieler een beetje "opgetild" (ook goed zichtbaar bij
"opoe-fiets") Het lichaamsgewicht "drukt" dan het wiel weer recht.
Een bijkomend voordeel lijkt mij, dat het sturende achterwiel meer naar de
"buitenbocht" gaat. Kiepert dus minder snel om!

Of dit ook werkt op een tweewieler.....

Groeten, Klaas Verijl