Re: Achtersturende lowracer

-Ik heb plannen om een low-racer te bouwen met een achter sturend wiel en
-dan natuurlijk een voorwiel aandrijving.
-Zijn er al eens van zulke fietsen gebouwd?? zo ja,  Heeft iemand al
-ervaring met dit concept.
-Hoe ik het sturende wiel zal ophangen weet ik nog niet heeft iemand
-suggesties.
-------

Als je een low-racer wilt maken met voorwielaandrijving, waarom zou je dan
niet kiezen voor het flevobike-principe. Een beproeft concept, waar volgens
mij een low-racer mee te maken zou moeten zijn. Zelf heb ik mijn Flevobike
eens een middagje verbouwd om het te testen. Elastomeerblokken ertussenuit,
achter een 16-inch wieltje en het traphuis ondersteboven gemonteerd. De
lighouding beviel me goed, hoewel ik nog niet helemaal Low-racer was. Meer
Hurricane. Om tegelijkertijd een bovenstuurtje te proberen heb ik gewoon
een paar houten latten rond het voorframe geschroefd. Ook dit bleek goed te
gaan. Je stuurt dan via een soort joystick. Kortom, ik heb wel vertrouwen
in deze aanvulling op het Flevobike concept.

Henk Middelkoop