Re: M5 Street Legal (Speedliner)

Wim.Verhey at siemens.nl wrote:

> Hoi,
>
> Ik overweeg de aanschaf van een M5 Street Legal.
> Op de laatst gehouden open dag bij Twigt heb ik uitgebreid kunnen
> testrijden, dat beviel trouwens prima!
>
> Ik heb echter nog wat vragen:
>
> - Wat zijn de verschillen tussen de 'echte' M5 en de speedliner versie.

M5 is duurder, beter afgemonteerd en beter gelakt. Frames zijn wel het
zelfde (ChroMo)

> - Hoe houdt de speedliner zich in de loop van de tijd? (ik verwacht er
> ongeveer
>   6000 km per jaar mee te rijden)

Als de afmontage goed is zal dat wel loslopen. Je kunt het beste een
paar honderd piek meer uitgeven voor een betere afmo, op den duur ben je
dan altijd beter uit.
Enige zwakke punt van de Speedliner zou de lak kunnen zijn, maar
daarover heb ik nog geen klachten gehoord.

> - Ik wil de standaard draai verstellers laten vervangen door
> duimverstellers, zijn

Duimverstellers zijn wel wat kwetsbaarder. Vooral als je een keertje
valt, of je fiets iets te hardhandig tegen een muurtje zet.

Danny