Re: nlhpv-digest V1 #344

On Sat, 18 Apr 1998 02:00:17 +0200, nlhpv-digest wrote:

>Zelf worstel ik met iets anders: Over het algemeen vind ik het heerlijk fietsen op de Flevo Racer . Alleen, ik ben toch al wel te vaak gevallen:
>* veter blijft haken aan voorderailleur of grote kettingwiel; oplossing: beschermring om het kettingwiel (2x gevallen)
Ik heb altijd al een beschermring gehad... wel een keer een probleem
met mijn linker veter die om het pedaal vast bleef zitten ->
noodstop, net niet gevallen.

>* gladheid: op de Flevobike een veel groter avontuur dan op een bukfiets (2x gevallen);
houten bruggetje in een bocht onderaan een helling bij net onder
nul...

>* bocht in combinatie met een plotseling omhoog gaan van het fietspad met 35 per uur.
Ook bij 5 km/uur mogelijk!
Ik reed een bocht om, en door de zwaartekracht kreeg ik mijn voorwiel
met geen mogelijkheid meer in de juiste richting.

>Vooral van dat laatste ben ik erg geschrokken. Ik had goed overzicht, er waren geen oneffenheden in het fietspad en toch donderde ik. Nu vraag ik mij af: is dit normaal of loop ik te hard van stapel qua snelheid.
Je bent aardig snel.

 Wat zijn ervaringen van ervaren Flevobikers?
De laatste tijd geen problemen meer gehad. Meer ervaring van wat nog
net kan met de fiets, en goede remmen voorkomen erger. Sinds ik
trouwens hydro-geveerd ben, en sneller durf en/of kan, krijg ik weer
af en toe angstmomenten en daaruit voortvloeiende remakties bij het
iets te snel nemen van bochten, waarbij/door de stoeprand of het gras
angstaanjagend dicht bij de wielen komen.

Greetings from

		Jeroen T. Bezemer

				Sliedrecht, Holland.