M5 2e hands

Hoi hoi,

Ik heb ongeveer twee weken geleden een tweede-hands M5 gekocht bij de
Liggende Hollander in Eindhoven. hij heeft een tijdje in het verhuur
gestaan en toen wilden ze hem verkopen. Ik ben mij in de twee weken toch
een beetje af gaan vragen of ik er wel een goede koop aan heb gedaan....
Niet dat ik geen plezier beleef aan het ligfietsen. Oh, ik geniet er
zeer zeker van! Maar ik heb de fiets twee weken geleden voor ongeveer
1400 gulden gekocht en heb in die twee weken er best wel wat pech mee
gehad. Na een paar dagen moest ik de voorremmen al vervangen. De
rubberen vering heeft de neigeing er wel eens stiekem af te gaan
trillen. Een van mijn "zadel"bouten is al gebroken. En mijn voorwiel
heeft het totaal begeven. De velg van het wiel heeft een scheur van
ongeveer 7 cm. opgelopen terwijl ik er echt normaal mee gefietst heb.
Ik ben toen naar Eindhoven teruggegaan op de bukfiets met het wiel op
mijn rug. Ze hebben me daar gezegd dat ze wel een nieuw wiel voor me
zouden maken waar ik alleen de materiaal-kosten van hoefde te betalen:
45 gulden. de rest moest ik zelf maar oplossen. Ik vraag me zelf zo wel
een beetje af of ik niet een beetje een fout ben begaan met die fiets en
of ik wel echt "eerlijk" geholpen ben... Ik wil de jongens van de
Liggende Hollander absoluut geen slechte naam geven maar toch voel ik
mij er niet helemaal prettig bij.... Ik leg een (voor mij,student) erg
grote som geld neer en heb en krijg er niet erg veel voor terug...
Heb ik gewoon erg veel pech of ligt het ergens anders aan? Ik weet het
niet.

Groeten,

Rohan "ik wou dat ik weer gewoon kon rijden op mijn ligfiets" van den
Braak

rohan at bart.nl