Re: Randonneur - ligfiets tandem: uitvoerbaar?

> From:          "E.J.Veenis" <edo at technolution.nl>
> Subject:       Randonneur - ligfiets tandem: uitvoerbaar?

~~knip~~
> Is er iemand bekend met de door mij voorgestelde oplossing?
> Vragen waarop ik graag een antwoord zou willen hebben zijn
> de volgende:
> Hoe fietst een dergelijjke combinatie?

Ik heb het op zo'n aangekoppelde BMX-like crossfiets uit geprobeerd
en dat gaat prima. (gewicht captain/stoker : 75/62 kg) Het is wel een
rare gewaarwording om niet te kunnen sturen, wat volgens mij snel tot
irritaties kan leiden. Maar bouw een aktentasdrager om zodat je het
voorwiel mee kunt nemen.  Je zult wel met je bepakking etc moeten
experimenteren. De stoker die achterop zit moet de captain kunnen
vertrouwen en meegaan in de bochten. Door het scharnierende
achterdeel is dit een wezenlijk verschil met een gewone tandem.  Met
een kind achterop heb je door het grotere gewichtsverschil minder
problemen. Jullie zullen een voordeel meer hebben, je vriendin kijkt
nl over jou heen en zal eerder op het verkeer cq situaties kunnen
reageren.

> Hoe vang je het breedte verschil tussen voor- en achtervork op?
zie foto's
> Hoe scharnieren het voor- en achterdeel ten opzichte van elkaar?
idem
> Is er wellicht een leverancier met standaard oplossingen of een
> ligfietsbouwer
> met een idee? (ik denk zelf aan een aanpassing van de Cheetah achtervork).
>
> Suggesties zijn welkom, alvast bedankt,
>
> 	Edo Veenis.
> 	edo at technolution.nl

Als je me jou adres E-mailt, stuur ik je een paar fotokopieen uit de
Encyclopedia en adressen waar je een equivalent uit zou kunnen
proberen.

Groetjes,

naxos.bore at net.HCC.nl

                "STAY AHEAD AND LOVE IT !!!!!"

Boy Bakhuys sends his recumbently greetings.......