Re: nlhpv-digest V1 #345

> Heeft iemand wel eens bedacht dat een bovenstuur levensgevaarlijk kan
zijn
> bij een frontale botsing? Of zitten er ook airbags en veiligheidsgordels
op
> ligfietsen bovenstuur? Ik denk dat als je de gevolgen van een frontale
> botsing zou laten testen bij de Rijksdienst voor Wegverkeer, ligfietsen
met
> bovenstuur wel eens verboden zouden kunnen worden.

valt best wel mee, heb een hoge kortewielbasis ligfiets met bovenstuur
(zit trouwens erg dicht bij m'n huwelijksgereedschap)
Heb m'n fiets nu bijna een jaar en ben nog maar twee keer echt onderuit
gegaan,
de eerste keer was op volle snelheid tegen een andere fiets die plotseling
draaide op de weg
ik raakte hem vol in de flank (zijn fiets totall loss, ik had alleen een
lekke band) maar ik had nog geen schrammetje, zelfs geen gevoelig kruis
dirt komt volgens mij doordat je afzet tegen je trappers en je kruis
daardoor vrijhoud van het stuur..

Henko