Lekker thuis onder de douche

Dat is toch een stuk lekkerder als in Noord-Holland jezelf nat te
laten regenen.
Maarja, we hebben het weer gehad. Nog even uithijgen, de kleren in de
was, en morgen mijn achterband nog maar eens van de velg halen. Dat
klereding.

Rij ik dus gewoon 100 (111) km tocht, gaat 'ie op de terugweg naar
het station lek. In de stromende regen... dan maar even een
kwartiertje naar de pont over het IJ lopen. Ik had die van 16.37 uur.
Mijn trein ging om 17.00 uur, netjes op tijd, en in de trein dan maar
2 keer geprobeerd de band te plakken, maar werken deed het niet, want
de band ging er niet om zonder dat ze weer lek ging. Toen in
Dordrecht maar een nieuwe binnenband gekocht. Die ging er heel om
(met veel moeite, want de buitenband is eigenlijk net iets te smal
voor de velg, al is het de goede maat) Maar bij het oppompen bleek er
nog een scheur in het canvas te zitten. Enfin, op een halflege
achterband ben ik thuisgekomen. nu dus alleen nog het canvas
repareren.

Maar al met al was de tocht best de moeite waard, en is de afstand
mij alleszins meegevallen.

De volgende keer moeten we alleen wat betere afspraken maken om met
alle ligfietsen tegelijk te rijden.

Met vriendelijke groeten,

Jeroen T. Bezemer
Sliedrecht