Re: Lekker thuis / Ronde van NH

> Dat is toch een stuk lekkerder als in Noord-Holland jezelf nat te
> laten regenen.

Zat jij ook nog in die vreselijke hoosbui? Die had ik net onderweg van het
pondje naar huis. Het regende de hele dag al, maar dit was precies
voldoende om nog even tot op de draad nat te regenen.

Trouwens, wat voor boortje gebruik ik het best om een regenwater-afvoer in
m'n plastic Flevo-zitje te boren? Ik heb hier hout-, staal- en
betonboortjes.

> Maarja, we hebben het weer gehad. Nog even uithijgen, de kleren in de
> was,

Ik hoefde ze alleen nog maar even te centrifurgeren. Die laatste stortbui
was afdoende om alle viezigheid van m'n fiets en kleding te spoelen :-(

(knip)
> Rij ik dus gewoon 100 (111) km tocht, gaat 'ie op de terugweg naar
> het station lek. In de stromende regen... dan maar even een
> kwartiertje naar de pont over het IJ lopen. Ik had die van 16.37 uur.
> Mijn trein ging om 17.00 uur, netjes op tijd, en in de trein dan maar
> 2 keer geprobeerd de band te plakken, maar werken deed het niet, want
> de band ging er niet om zonder dat ze weer lek ging. Toen in
> Dordrecht maar een nieuwe binnenband gekocht.

Wat goed dat er op zaterdagavond nog een fietsenwinkel open was. Of heb je
'm uit de muur getrokken? (zie de fietsonderdelenautomaat in het blad
FIETS)

(knip)

> Maar al met al was de tocht best de moeite waard, en is de afstand
> mij alleszins meegevallen.
>
> De volgende keer moeten we alleen wat betere afspraken maken om met
> alle ligfietsen tegelijk te rijden.

Ja, want er bleken meerdere groepen ligfietsers te hebben deelgenomen, o.a.
is "Mr. Februari" van de NVHPV-kalender gesignaleerd. Het groepje van
Ronald van Waveren en Theo Mol(?) zal wel later gestart zijn dan wij. Ik
had nog wel op hen willen wachten, maar bij de start zei iemand van de
organisatie dat er net een groep ligfietsers vertrokken was, dus dacht ik
dat zij dat waren. Maar wij waren toch nog met z'n drieen, en dat was toch
ook gezellig?

Met vriendelijke groet,

Matthijs de Vries

http://huizen.dds.nl/~menovs