drainage van regenwater in flevo-zitje

>Trouwens, wat voor boortje gebruik ik het best om een
>regenwater-afvoer in m'n plastic Flevo-zitje te boren? Ik heb hier
>hout-, staal- en betonboortjes.

Het gaat uitstekend met een speedboor (zo'n platte boor met een klein
puntje in het midden.) Ik nam een diameter van 16 millimeter. In de
boormachine op HOOG toerental (anders gaat-ie splinteren).
Een redelijk alternatief zijn houtboren, maar dan is de kans op
splinteren van de glasvezels toch wat groter.
Gebruik zeker geen metaal- of betonboren: De boor zal dan gaan 'happen'
en stukken uit je stoeltje rukken.

Ik heb nog een oud schuim-zitje waar in de regen ook een plasje in bleef
staan. Daar heb ik een gat in gemaakt door een stukje waterleidingpijp
rondom scherp te slijpen en er met een hamer doorheen te slaan.
Resultaat: een perfekt rond gaatje. Wel opletten dat de gaatjes netjes
boven elkaar komen natuurlijk.
De nieuwere zitjes zijn water-doorlatend, dus dan is het niet meer nodig
om ze zo te draineren.

Groet, Erik Wannee
Erik.Wannee at BigFoot.com.