Re: ligfiets op trekhaakdrager

Onno,

>1. De wind blaast het rubberen zitje weg. Er moet
>een nauw aansluitende hoes overheen, die ook niet
>kan gaan flapperen (=scheuren). Ik kan wel proberen
>daar iets zelf voor te maken, maar ik zoek
>eigenlijk een kant-en-klare, uitgeteste oplossing.

Je kunt bijvoorbeeld het rubberen zitje losnemen van
de zitting. Met zelfklevend klitteband zit het vast
genoeg voor tijdens het fietsen. Tijdens het vervoer
haal je het er dan heel makkelijk af.

Tip:  Kijk eens naar de in de handel zijnde andere
materialen voor kussens. Bij De Liggende Hollander
verkopen ze hele mooie ademende kussens, speciaal
voor M5 gemaakt. Bij Flevobike hebben ze ook mooi
spul.

Het vervoer van twee ligfietsen doe ik met een drager
die vroeger door de ANWB werd geleverd. Het is er een
voor drie (normale) fietsen, twee ligfietsen passen er
ruim op. De fietsen staan met de wielen in een gootje,
de zijkant van het zitje rust tegen een rek. De tweede
fiets rust op dezelfde  manier tegen de zijkant van de
eerste fiets. Het is even passen en meten met de twee
ondersturen, maar het gaat prima.

Groeten, Ruud de Cocq