Re: stop niet voor de bouvier

>Op open ligfietsen is volgas ook mijn eerste reactie. Vaak zie je toch
>wel vantevoren aankomen of een hond achter je aankomt of niet. Dan kun
>je nog even goed vaart maken.  Ik schreeuw ook allerlei lelijke dingen
>naar een happende hond. Soms helpt dat. Stoppen lijkt me juist de
>sléchtste oplossing omdat je dan in de ogen van de hond zijn erf blijft
>bedreigen.

Het enige dat wij doen is harder blaffen dan de woefer in kwestie. Het
vereist enige training (sorry buren, we doen een blaftraining), maar als je
dan de juiste toon te pakken hebt, je een wouvier tegenkomt en je blaft als
een uit de kluiten gewassen Deense dog met Raggende Manne-aspiraties, dan
zul je zien dat het beest van verbazing en bewondering afdruipt richting
hondenhok.

>Hoe hard kan een hond eigenlijk lopen? Het overgrote deel schud je
>makkelijk af in de sprint.
Nou, een afgetrainde Doberman rent je Alleweder voorbij denk ik.

Geniet, maar blaf met mate....

Harry