water in versnellinskabel

Na het regenbuitje van afgelopen zaterdag ging de draaiversteller die de
ketting van het grote op het kleine voorblad schakelt (hoe zeg je zoiets
kort) steeds zwaarder lopen. Vandaag moest ik er zo ongeveer met twee
handen aan draaien. Toen ik de versteller en de versnellingskabel thuis uit
elkaar haalde om te kijken wat er zo stroef liep, bleek water in de
versnellingskabel de boosdoener te zijn. Nu ga ik de binnenkabel maar dik
in de Vaseline zetten om het water buiten te houden.

Maar nu ik de boel toch uit elkaar heb liggen...

Heeft iemand van jullie ervaring met Ergotwist verstellers? Moet er dan een
gaatje in het stuur gemaakt worden om het kabeltje door te laten?

Met vriendelijke groet,

Matthijs de Vries

http://huizen.dds.nl/~menovs