Re: niks heerlijkers dan.... wordt het geen tijd voor dedierenbescherming??

----------

Andre wrote:

> Vroeger (op m'n bukfiets)  zat  ik ook altijd  in over die
  beesten met hun glimmende tanden. Pomp pakken en meppen  hielp
  altijd aardig  en er is niets heerlijker dan in volle vaart een
  hond  een  ram voor z'n kop te geven (lukt 1 op de 10  keer)

> Tegenwoordig rijd ik gewoon recht op  het beest af en maak me
  oprecht niet sappel of 'ie opzij springt  of niet. Dat sappel
  maken moet je echt niet doen, want  dan ga je alsnog twijfelen en
  val je toch.

> Tot nu toe heeft een herder(shond) bij  Zeist dat niet gedaan en is in
volle vaart op
  m'n voorwiel geknalt. Of eigenlijk: mijn  voorwiel op  hem. Dat
  ging zo hard dat hij waarschijnlijk de EHBO van Medisch Centrum
  Dog heeft mogen bezoeken, maar ik kwam er tenminste zonder kleer-
  en  vleesscheuren vanaf.

Andre,

Honden met de fietspomp naar de kop slaan lijkt me wel de aller slechtste
oplossing die er bestaat.  Zo'n hond schrikt van iemand op een ligfiets,
hij kent het niet en begint daarom te blaffen.  99 van de 100 keer zal zo'n
hond niet meer doen dan een beetje meehollen tot voorbij het territorium
van zijn baas.
Als er echter een of andere indolent figuur met een fietspomp begint te
meppen denkt zo'n hond bij de eerst volgende ligfiets:  "Ah, the bad guys!"
 Dat is niet vreemd, ook mensen vinden het niet gaaf om met fietspompen
gemept te worden of aangereden te worden.   In de meeste gevallen is
stoppen en afstappen echt beter, andere optie:  Er heel hard OMHEEN fietsen
en niet er overheen.   Je openings paragraaf is bijna dierenbescherming
werk:  leef je frustraties op je sport uit en niet op toevallig passerende
viervoeters!!

joost (met hond en ligfiets)