ligfietsen op het water

Geachte ligfietsgebruikers,

Sinds oktober 1997 heb ik mij geabonneerd op deze mailinglist in
verband met een lange fietstocht die ik ga houden in de
ligfietshouding. Jullie kennis en ervaring heb ik daarbij goed kunnen
gebruiken. Mijn dank hiervoor. In het onderstaande persbericht wordt
alles duidelijk over de te houden "fietstocht". Ik hoop dat jullie
een gokje willen wagen over de benodigde tijd.

met vriendelijke groet,

Michel Meerts

Den Haag, mei 1998

De Engelandvaarder nieuwe stijl Hans Weeber is toe aan een nieuwe
uitdaging. Samen met zijn clubgenoot Michel Meerts van de Residentie
Triathlon Club uit Den Haag is hij van plan om op 30 en 31 mei per
waterfiets een tocht rond het IJsselmeer te volbrengen. De afstand van
deze tocht die begint in Oosterleek, bedraagt ruim 200 kilometer. De
route gaat van Oosterleek (Herbergh 't IJsselmeer) naar Hoorn, Edam,
Volendam, Marken, richting Almere, Lelystad, Urk, Hindeloopen, Makkum,
Zurich, Den Oever, Medemblik en Enkhuizen weer terug naar Oosterleek.

Deze 'ronde van het IJsselmeer' is opgezet ter sponsoring van het
Juliana kinderziekenhuis in Den Haag. Lezers worden verzocht aan deze
actie een bijdrage te willen leveren. Deze deelname is mogelijk door
overmaking van f 5,- (of een veelvoud hiervan) op gironummer 4473770
t.n.v. het Juliana kinderziekenhuis in Den Haag, onder vermelding van
'vaarfiets'. In de omschrijving kan dan worden aangegeven in welke
tijd de tocht naar verwachting wordt gemaakt (bijvoorbeeld 31 uur en
34 minuten). Van de opbrengst gaat 80% naar het Juliana
kinderziekenhuis. De resterende opbrengst van 20% wordt verdeeld onder
de drie inzenders die de eindtijd het meest juist hebben benaderd (1e
prijs 50%, 2e prijs 33% en de 3e prijs 17%).

De waterfiets waarmee de tocht zal worden gemaakt is niet het
klassieke model, maar een moderne en snellere variant hiervan. De
firma Aquafun Sportcycles uit Wormerveer heeft voor dit doel voor
enkele maanden een "Seacycle" (tweepersoons vaarfiets) ter beschikking
gesteld. Daarnaast is de Seacycle speciaal geprepareerd voor deze
lange afstand. Ten behoeve van zowel een hogere snelheid als het
ontzien van de knien is de Seacycle uitgerust met driedimensionale
pedalen (TDP) van de firma Vcuv uit Maria-Hoop en is de houding van
de zitjes aangepast. Na afloop van de tocht doen Hans en Michel op 1
juni om 12.00 uur in Herbergh 't IJsselmeer verslag van hun
ervaringen.

vragen/opmerkingen

Michel Meerts
tel. 070-3183198 (werk)