Over honden, dierenbescherming en zo (begon met: de inmiddels wereldberoemde bouvier uit Gelderland)

Hoi Joost,

bedankt voor je  reactie ....

> [...]
>hij kent het niet en begint daarom te blaffen.  99 van de 100
keer zal zo'n
>hond niet meer doen dan een beetje meehollen tot voorbij het
territorium
>van zijn baas.
>Als er echter een of andere indolent figuur met een fietspomp
begint te
>meppen denkt zo'n hond bij de eerst volgende ligfiets:  "Ah, the
bad guys!"
> Dat is niet vreemd, ook mensen vinden het niet gaaf om met
fietspompen
>gemept te worden of aangereden te worden.   In de meeste
gevallen is
>stoppen en afstappen echt beter, andere optie:  Er heel hard
OMHEEN fietsen
>en niet er overheen.   Je openings paragraaf is bijna
dierenbescherming
>werk:  leef je frustraties op je sport uit en niet op toevallig
passerende
>viervoeters!!

.... Ik ben het  gedeeltelijk met je eens. Natuurlijk is  het
'voor de kop meppen van een viervoeter' niet een doel op  zich.
Maar soms lopen er zulke wolfachtige viervoeters met je mee dat
ik toch angstig op  m'n fiets zit. Als je wel  eens over de  1,5
meter brede,  door twee-  en viervoeter druk bewandelde paden bij
Zeist hebt gefietst weet je  dat  er omheen fietsen absoluut geen
optie is.  Bij zulke bedreiginging acht ik de methode pomp
gerechtigd.
Als ik dan moet kiezen tussen dierenbescherming en
mensenbescherming is het jammer maar kies ik toch voor het
eerste.

Overigens -en dit was nog  niet  genoemd- in de helft van de
gevallen rent de hond je enthousiast  tegemoet en loopt eigenaar
iets verderop met z'n familie te wandelen. Die kom je dus enkele
tellen  later tegen. Hen in alle redelijk aanspreken en vragen de
hond voortaan 'kort' te houden is natuurlijk de basis van een
goede oplossing. Is het niet  voor jou, dan wel voor de volgende
fietser.

Andre (tegenwoordig ook via a.t.deboer at ecn.nl)