alleweders

Hallo mensen. Binnenkort ga ik verhuizen en dan woon ik 25 km van mijn werk.
Het goede voornemen is dat ik per ligger ga forenzen.
Vroeger heb ik dat eerder gedaan met mijn M5 lowracer en dat ging O.K.

Toch blijft de volgende vraag aan mij knagen: Wordt dat forenzen nou echt
nog beter/droger/sneller met een alleweder? Ik heb bij de liggende hollander
wel eens een alleweder voor een weekje gehuurd en daarmee best flinke
afstanden gefietst. Ik moest me echter helemaal te pletter fietsen om een
kruissnelheid van 29 km/uur te halen. Ook had ik het gevoel dat ik aan het
hardlopen was in een plastic zak: zweten als een gek in dat ding!
Is het zo dat ik nou zo'n zalfje ben dat ik geen tempo kan maken met die
alleweder, of loopt mijn M5 gewoon een stuk lichter? Zijn de nieuwere
alleweders misschien beter? (deze had nog schijfremmen enzo)

Groeten, Klaas.