Re: alleweders

> Toch blijft de volgende vraag aan mij knagen: Wordt dat forenzen nou echt
> nog beter/droger/sneller met een alleweder? Ik heb bij de liggende hollander
> wel eens een alleweder voor een weekje gehuurd en daarmee best flinke
> afstanden gefietst. Ik moest me echter helemaal te pletter fietsen om een
> kruissnelheid van 29 km/uur te halen.

Dat is echt heel raar. Als ik me te pletter rij dan is het echt in de 40
k/h. Dat kan ik ook nog wel een tijdje volhouden (top richting 55 km/h).

> Ook had ik het gevoel dat ik aan het
> hardlopen was in een plastic zak: zweten als een gek in dat ding!

Ik wordt dan wel flink nat van het zweet. Nadeel van de Verhees Alleweder
is dat de zitting van schuimrubber is dat het zweet opneemt. Dat wordt op
den duur dus kletsnat.

> Is het zo dat ik nou zo'n zalfje ben dat ik geen tempo kan maken met die
> alleweder, of loopt mijn M5 gewoon een stuk lichter? Zijn de nieuwere
> alleweders misschien beter? (deze had nog schijfremmen enzo)

Misschien was er iets mis met die Alleweder. Ik heb ooit ook een Alleweder
gehuurd bij de Liggende Hollander. Daarvan bleken toen ik weer terug kwam
de voorwielen totaal niet uitgelijnd te zijn... Verder heeft de Verhees
schijfremmen, de Flevobike trommelremmen. Volgens mij is de Verhees iets
minder zwaar en heeft 'ie ook een iets betere stroomlijn. Veel zal dat
niet uitmaken.

Over de carbon Alleweder van Flevobike zullen we het maar niet hebben. Ik
wordt daar veel te hebberig van.

Als je bij Den Haag in de buurt bent mag je mijn Alleweder wel eens
proberen.

Groet, Rene