Specificaties Elan 12 speed naaf

> Wie kan mij helpen aan informatie over de Sachs 12 versnellingsnaaf ?
> (de Rohloff 14-v.naaf is toch wel erg duur)
> Het gaat mij om informatie zoals: versnellingsverhoudingen, rendement,
> gewicht, prijs enz.
> De internet-page van Sachs is verhuisd naar SRAM, maar daar
> wordt met geen woord over Sachs gerept.
>
> Dit is in verband met een (toekomstig) te bouwen Alleweder met
> eventueel naafversnelling. Deze zal ik gaan gebruiken naast mijn M5
> 28/20, welke ik alleen met goed weer gebruik (ja,ja, ik weet het: watje).
nou daar komt hij dan:

Versnellingverhoudingen:
1	1:0,697
2	1:0,851
3	1:1
4	1:1,179
5	1:1,333
6	1:1,481
7	1:1,621
8	1:1,766
9	1:1,915
10	1:2,061
11	1:2,217
12	1:2,364

dit is een totaal van 339% versnellingsbereik
inbouw breedte is 135mm
aslengte is 141,8mm
kettingblad op naaf is standaard 26 tands
gewicht met terugtraprem =2970 gr
gewicht zonder terugtraprem =2750 gr

Ik denk dat je hier genoeg informatie aan hebt.

groeten Andre Vrielink