ingehaald...

Hallo allemaal,

Ik kon erg altijd al slecht tegen maar sinds ik een Alleweder heb ben ik er
absoluut allergisch voor: ingehaald worden door een bukfietser. Als ik een
bukfietser in de verte zie moet ik er langs, en ga ik er ook langs. Tot
vandaag.

Met zo'n 60 km in de benen kwam ik bij een stoplicht een groepjes
asfalthijgers tegen. Ik dacht dus, die ga ik voorbij. Ze reden iets voor me
en de weg ging daar een aardig stukje naar beneden. Flink aangezet, richting
50 km/h, haalde ik ze heel langzaam bij. Toen ik ze eindelijk bijhaalde ging
de weg zelfs wat omhoog maar de snelheid bleef iets van 45 km/h. Al met al
een paar km met dit groepje  zo tegen die snelheid aan meegereden, en op een
gegeven moment ook de leiding genomen. Twee van hen wisten me toch weer te
snel af te zijn en konden een tijdje zo'n meter of 10 a 15 voor me uit
blijven rijden. De groep bleef wel achter me. Gelukkig duurde de vernedering
toen niet meer zo heel lang want ze sloegen snel af.

Hier baal ik dus van. In een Alleweder wil ik gewoon de snelste zijn. Ik
vraag me nu af: zou ik deze situatie voortaan kunnen helpen voorkomen door
SPD pedalen te nemen? Hoeveel % kan je daar sneller mee? Kost het veel tijd
voordat je je techniek en spiergebruik voldoende aangepast hebt? Zijn er
hier Alleweder piloten die ervaring hebben met SPD-pedalen?

Groet, Rene - die zich nogal laat opnaaien - Voorburg