Re: ingehaald...

> Date:          Sun, 10 May 1998 21:38:41 +0200
> Subject:       ingehaald...
> From:          "Rene J.J. Voorburg" <voorburg at xs4all.nl>
> To:            nlhpv at ford.il.fontys.nl

> Hallo allemaal,
>
> Ik kon erg altijd al slecht tegen maar sinds ik een Alleweder heb ben ik er
> absoluut allergisch voor: ingehaald worden door een bukfietser. Als ik een
> bukfietser in de verte zie moet ik er langs, en ga ik er ook langs. Tot
> vandaag.
>
> Met zo'n 60 km in de benen kwam ik bij een stoplicht een groepjes
> [...]

Hallo Renť,

Hierbij een reactie van een consequente bukfietser. Om direct
antwoord te geven op jouw vraag. Of je nu Time, Look, Shimano (=
Look) of SPD pedalen gebruikt;  dit maakt niets uit. Wat wel uitmaakt
is een bijzonder type pedaal, namelijk TDP pedalen. Deze pedalen
schuiven (daarom ook wel schuivende pedalen genoemd) naar buiten als
ze op de grootste afstand komen (als het been bijna gestrekt is). Na
enkele weken trainen met dit soort pedalen merk je dat je
spierontwikkeling krijgt aan de binnenkanten van de beide dijen. Door
middel van deze extra spiermassa rij ik op mijn triathlonfiets
gemiddeld 1 km per uur harder dan clubgenoten die deze pedalen niet
gebruiken. Een bijkomend voordeel is dat deze pedalen de knieŽn
ontzien. Sinds enkele weken ben ik aan het trainen op een waterfiets
waarbij je de ligfietshouding aanneemt. De trapfrequentie is zo laag
(55 tpm) dat ik last kreeg van mijn knieŽn. Na aanschaf van de TDP
pedalen (die ik reeds 1 1/2 jaar op mijn triathlonfiets heb zitten)
heb ik geen last meer aan mijn knieŽn ondervonden.

Tot zover mijn reactie.

Een bukfietser die een stapje harder fietst als hij achterom een
ligfiets ontdekt.

;-)

Michel