Re: pedalen: snelheidswinst

> From:          voorburg at xs4all.nl
> Date:          Mon, 11 May 1998 13:18:10 +0200 (MET DST)
> To:            nlhpv at ford.il.fontys.nl
> Subject:       Re: pedalen: snelheidswinst

> Hoeveel zou dat ongeveer schelen?
>
> Groet, Rene

Hallo René,

De fabrikant van de TDP (Vécuvé) uit Limburg claimt een rendement van
4,2 %. Bij een snelheid van circa 30 km per uur betekent dit een
winst van ruim 1 km per uur. Zelf heb ik de pedalen maandenlang
uitgetest op een hometrainer, waarbij ik inderdaad heb geconstateerd
dat ik een betere prestatie leverde met TDP. Zelf kwam ik tot een
rendement van 3,5 %.

groetjes,

Michel