Slapende voeten & SPD vragen

Hallo mede ligfietsgebruikers,

Omdat ik het toch wel wat gek vond om door te blijven ligfietsen met m'n
(comfortabele maar hoge) wandelschoenen, heb ik afgelopen zaterdag Shimano
SPD wandel/fietsschoenen gekocht. De SPD-pedalen heb ik nog niet gekocht,
voorlopig nog even met gewone pedalen.

Afgelopen weekeinde zo'n 75 Km gefietst op m'n Flevo Basic, maar ik krijg al
vrij snel last van tintelende/slapende voeten. Met m'n "oude" schoenen had
ik daar geen last van. Met name als ik constant druk uitoefen op de pedalen
heb ik er last van.

Ik ben sowieso van plan de komende tijd SPD-pedalen te monteren, maar zullen
de slaapvoetproblemen daarmee ook opgelost zijn? Of is er iets anders wat ik
er nog aan kan doen?

Kan ik nog nog beginnersproblemen verwachten met SPD-pedalen, of is het een
kwestie van opstappen, inklikken/afklikken en weer afstappen?

Met zonnige groeten,

          Evert ten Napel