gewichtsverdeling fietsen

Hallo,

kan iemand mij enkele cijfers geven van gewichtsverdelingen
voor-achterwiel van een bukfiets?
Ik vond in het boek 'Bicycle Science' van F. Whitt en D.Wilson een
formule die een stabiliteitsindex aflevert. Helaas is bij deze formule
geen rekening gehouden met de gewichtsverdeling, zodat de formule niet
opgaat voor ligfietsers., dus wil ik ze zelf aanpassen. (De resultaten
krijgen jullie dan wel te zien op mijn homepage).

Alvast bedankt,
Bert Bruynooghe.