Re: ingehaald...(en wat me van het hart moet)

> Subject:       Re: ingehaald...
~~knip~~

~~knip~~

> Ik ben zelf nog een echte bukker, maar wil wel een ligfiets kopen (een
> Hurricane). Wat  me opvalt is inderdaad dat veel racefietsers willen
> bewijzen dat ze sneller zijn dan een ligfietser.
~~knip~~

Hoi mede (wij zijn toch wel lekker sneller en liggen in ieder geval
lekkerder van onze omgeving te genieten) ligfietsers,

Ik volg al een tijdje de "ingehaald" discussie en 1 ding moet me
hierbij van het hart....

Ik ben zelf meer een bouwer dan een trapper en kijk ook nu met liefde
naar de bijna afgebouwde "Siepmanracers" in mijn werkkamer (jawel,
driehoog in een flat, kan je bijna niet anders) Het eerste wat me
daar dan ook aan opvalt, en dat geldt ook voor de andere fietsen die
ik eerder heb gemaakt,of de Hurri van mijn vriend,  is dat ze er al
supersnel uitzien zonder dat ze rijden. Zelfs mijn signature spreekt
boekdelen. Nu rij ik veel in de omgeving van en in Utrecht en dan
word ik langs de Vecht wel eens ingehaald door een Hurricane en 1
keer op weg naar Amersfoort door een M5 Lowracer. En ook al is mijn
conditie nog steeds nulkommanul, IK VIND DAT NIET LEUK! Laten we
eerlijk zijn, nu er steeds meer van die liggers op de weg zijn, zul
je ook door je medeliggers verslagen worden, en dan kan ik me het
gedrag van semi- , prof- en recreatiebukkers die OOK veel geld voor
hun stalen ros hebben uitgegeven, helemaal goed begrijpen.

Voorlopig zijn ook zij met hun conditie, een beter milieu, recreatie
en puur voor de lol bezig, om op hun met zuur verdiende centjes
betaalde karosjes kilometers te vreten. Want hoe je het ook bekijkt,
als ik een uur lang boven de 40 km/u probeer te rijden, ben ik ook
total loss en zit ik naast diezelfde bukker op een terras te genieten
van mijn vitadrankje onderwijl mijn benen de gelegenheid gevend uit
te dampen. (Natuurlijk hoop ik, dat ik straks op mijn lowracertje
eerder en minder vermoeid aankom, maar dat terzijde) Ik kan ook van
hun met Campagnolo afgebouwde dubbelbutted ChroMoly frames genieten,
om nog maar niet te spreken van die goed afgetrainde lijven en
trapbenen, waar ikzelf nog heel wat kilometers voor moet zwoegen.

Affijn, ik stop voor de lol voor een hond die kennis wil maken, en
zit met plezier aan een bukker te vertellen dat ik jaloers ben op
zijn /haar trapkracht als we samen op een terrasje zitten. Misschien
ben ik wel een beetje gestoord en verliezen is nooit leuk, maar
misschien heb ik hiermee toch een beetje bijgedragen aan een wat
sportievere discussie en kachelen we wat vaker met een glimlach samen
op onze onvolprezen hollandse fietspaden........;-)

Groetjes,

                "STAY AHEAD AND LOVE IT !!!!!"

Boy Bakhuys sends his recumbently greetings.......