Re: slijtage ?

> Is er iemand die ervaring heeft met een dergelijk stuurmechaniek, en mij
> kan vertellen of er inderdaad sneller speling optreedt en (zo ja) na hoe
> lang ?
>
> Bij voorbaat dank,
>
> Maarten Grachten

Ja , ik heb problemen gehad met een indirecte stuur inrichting. Eerst had ik 2
goedkope kogelgewrichtjes, die al het vuil aan leken te trekken uit de
omgeving. Later heb ik betere kogelgewrrichtjes van SKF gekocht, die die hele
winter door hebben gewrkt.
toch blijft zo een systeem, met 4 schanierpunten kwetsbaar. Na een valpartij
is er de kans dat je het een en anderweer recht moet buigen. Wat mij vooral
heeft geergert is de gevoeligheid voor vuil bij een 4schanier onderstuur
fiets, vooral gedurende de wintermaanden.
Misschien heeft het er mee te maken dat mijn ligfiets een korte wiel basis
heeft, waardoor de voorwiel meer vuil tegen de stuur inrichting aan kan laten
spatten.

de groeten van PADDY, die tegenwoordig 's winters drek in z'n nek krijgt in
plaats van op z'n achterwerk, MILFORD

kijk hier voor foto van mijn fiets:
 http://www.student.io.tudelft.nl/~io572247/recumbent/mijnligfiets.html